METODINĖ DIENA GARLIAVOS LOPŠELYJE-DARŽELYJE „OBELĖLĖ“
Kovo 24 dieną organizavome metodinę dieną ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojams „Patirtinis ugdymas ir jo galimybės Garliavos lopšelyje-darželyje „Obelėlė“. Tema, matyt, aktuali ir kitų darželių mokytojams, nes dalyvavo 40 pedagogų iš Kauno miesto ir rajono ikimokyklinio ugdymo mokyklų. Priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Inga Leimonienė pristatė projektą ,,Ką pasakoja seni daiktai?“. Šis projektas buvo įgyvendinamas pagal naują priešmokyklinio ugdymo programą ir naujas priešmokyklinio ugdymo rekomendacijas, kurios įsigalios nuo rugsėjo pirmosios. Šis projektas buvo svarbus tuo, jog vaikai ėmė labiau domėtis praeitimi, istorija, papročiais, tradicijomis, amatais. Projektinė veikla skatina ugdytinius ieškoti sąsajų ir priežastinių ryšių tarp reiškinių, juos pajusti ir suprasti, ir taip patirti gilesnį pažinimą.
Priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Vaida Bilotienė pristatė skaidrinį pranešimą ,,Vaiko patirtinio ugdymo/si galimybės darželyje. Patirtinio ugdymosi tikslas yra sudaryti vaikams sąlygas pamatyti, išgirsti ir išgyventi, apmąstyti, tai yra įgyti, ką jisai sužinojo ar patyrė. Patirtinis ugdymas – tai yra sąveika ir procesas tarp vaiko ir mokytojo, tarp vaiko ir vaiko, ir vaiko bei aplinkos. Į klausimą, kas yra patirtinis ugdymas, galima atsakyti, kad tai organizuotas procesas, kurio metu per tiesioginį patyrimą įgyjama žinių, ugdomi gebėjimai, kuriuos vėliau galima pritaikyti realiame gyvenime.
Ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Justina Druktenienė pravedė atvirą veiklą ,,Šiuolaikinės ryšio priemonės“. Atviros veiklos tikslas – patenkinti vaikų norą pažinti šiuolaikines ryšio priemones per žaidimą, kūrybinę veiklą.Veikla vyko grupėje. Ugdomosios veiklos metu vaikai įtvirtino pagrindinių šiuolaikinių ryšio priemonių pavadinimus, atskleidė savo kūrybiškumą, individualumą per meninę, kūrybinę, pažinimo ir komunikavimo veiklas.
Psichologė Dovilė Rutkauskaitė-Levulė pristatė skaidrinį pranešimą ,,Patirtinio ugdymo/si įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų emociniam intelektui“. Jos manymu patirtinis ugdymas, tai yra mokymasis per asmeninę patirtį, taip pat kūrybiškumo įgūdžių ugdymas, aplinkinio pasaulio pažinimas ir atradimai.
Kolegės iš kitų darželių dėkojo mokytojoms už dalinimąsi gerąja metodine patirtimi, idėjas ugdomosioms veikloms.
Priešmokyklinio ugdymo vyr. mokytojos Vaida Bilotienė ir Inga Leimonienė